آموزش قفل جهتی اتاق فرار

امان از قفل جهتی اتاق فرار!

مقدمه

حتما تا حالا توی بازی های اسکیپ روم برات پیش اومده که توی یه اتاق گیر افتادی و با یه قفل جهتی مواجه شدی. قفلی که نیازی به کلید نداره، اما باید جهت‌ها رو به درستی وارد کنی تا باز بشه. حتی بعضی وقت‌ها بازیکن‌های حرفه‌ای اسکیپ روم هم گول حقه‌های این قفل رو می‌خورن. اما امروز می‌خوایم زیر و بم این قفل رو براتون توضیح بدیم و ببینیم داستانش چیه و حقه‌هایی که ازشون صحبت می‌کنیم چه چیزهایی می‌تونن باشن؟

جدیدترین و محبوب‌ترین اسکیپ روم های ایران اینجاست:

اتاق فرار  ]


قفلی که می‌تونه خیلی راحت یا خیلی عذاب‌آور باشه!

قفل‌های جهتی از اون دسته قفل‌هاییه که ممکنه واسه بعضی از پلیرهای اتاق فرار خوشایند نباشه و بعضی از پلیرهای حرفه‌ای باهاش حال کنن که البته در ادامه براتون دلیلش رو توضیح می‌دیم. اما این قفل اصلا عجیب و سخت نیست. تنها تفاوتی که با قفل‌های عادی داره اینه که اینجا به جای اعداد و حروف، شما با جهت‌ها سر و کار دارید. جهت هم فقط می‌تونه بالا، پایین، چپ و راست باشه و جهت موربی نداریم که این هم خودش یه جور مزیت محسوب می‌شه.

مشخصات قفل جهت دار اسکیپ روم

اما چرا می‌گیم که قفل جهتی شما رو گول می‌زنه؟

مهم‌ترین و سخت‌ترین نکته این قفل حقه باز، نحوه تنظیم مجدد یا همون reset کردن اونه. چرا که شما با نگاه کردن به قفل نمی‌تونید متوجه بشید که درست ریست شده و بارها و بارها جهت رو وارد می‌کنید، اما می‌بینید که اشتباهه و قفل باز نمی‌شه؛ حتی زمانی که جواب معما رو پیدا کردید و جهت‎‌ها رو درست وارد می‌کنید!

اما واسه ریست کردن قفل جهتی اسکیپ‌روم، کافیه تا زبونه بالای قفل رو دو یا چند بار به سمت داخل فشار بدید. به همین سادگی می‌تونید قفل رو مجدد تنظیم کنید.

ریست کردن قفل دیجیتال رمزدار

وقتی از جهت حرف می‌زنیم، منظورمون دقیقا چند تاست؟

یه نکته مهم دیگه که باید راجع به قفل‌ جهتی اتاق فرار بدونین اینه که جوابش، می‌تونه بازه‌ای از 2 تا 16 جهت باشه؛ اما این یعنی چی؟

یعنی ممکنه برای باز کردن قفل، تنها نیاز باشه که 2 جهت رو وارد کنید؛ یا این‌قدر معما سخت و طولانی باشه که برای باز کردن اون نیاز به وارد کردن 16 جهت داشته باشین!

بذارید یه مثال ساده براتون بزنم:

فرض کنید بر اساس ترتیب معماهایی که توی اتاق می‌بینید، اولین راهنما جهت دست‌های یه مجسمه است که هر دو داره به سمت راست اشاره می‌کنه. پس دو جهت اول که باید زده بشه، راست راست هست. دومین معما، چشم‌های یه نقاشیه که به سمت پایین نگاه می‌کنه. دو جهت بعدی پایین پایین می‌شه. اگه جواب سومین معما جهت شمالی بودن یه ماکت باشه، جهت بعدی بالا می‌شه! و اگه جواب آخرین معما پازل توی عکس باشه، با حل کردنش چهار تا جهت داریم!


پس جواب قفل ما چی شد؟! راست، راست، پایین، پایین، بالا (شمال)، راست، بالا، چپ، بالا؛ و بوم! قفل بلافاصله باز می‌شه!

راهنمای باز کردن قفل جهتی اسکیپ روم

یادتون نره که تعداد جواب‌ها از 4 جهت می‌تونه باشه تا 16 جهت!



اشتباهی که متاسفانه خیلی از پلیرها توی این قسمت مرتکب می‌شن همینه. یعنی چون فکر می‌کنن که جواب قفل جهتی پیش روشون 4 تاییه، مرتب قفل رو ریست می‌کنن و دوباره دنبال جواب می‌گردن!

اینو هم بخون:



نکات مهمی که برای باز کردن قفل جهتی باید مد نظر قرار بدید:

درسته که قفل جهتی اتاق فرار ممکنه واسه بعضی از پلیرها خصوصا تازه‌کارها چالش‌برانگیز باشه، اما یادتون نره که واسه همین اومدین اتاق فرار که سلول‌‎های خاکستری مغزتون رو کمی به کار بندازین. فقط کافیه تا به چند تا نکته خیلی ساده توجه کنین:

  • جواب این قفل از سرهم کردن سرنخ‌ها و پازل‌هایی که توی اتاق قرار داده شده، به دست میاد. این پازل‌ها ممکنه جهت‌هایی باشه که توی یه نامه بهش اشاره شده، از ترتیب چند تا عکس، اشاره‌هایی توی یه فیلم یا حتی نقاشی‌هایی باشه که روی سقف کشیده شدن.

  • هر مرتبه که جهت رو به اشتباه وارد کردین، قفل رو به درستی و به همون طریقی که توضیح دادیم ریست کنین. یادتون نره، این قفل هیچ علامتی نمی‌ده که ریست شده. پس باید خودتون به درستی این کار رو انجام بدید.

در انتها…

خلاصه که حواستون به قفل جهتی اسکیپ روم باشه، در ظاهر گولتون می‌زنن و سخت به نظر میان، ‌ اما از اون چیزی که فکرش رو می‌کنین، جذاب‌تر و ساده‌تر هستن! فقط کافیه شجاعت مقابله باهاشون رو داشته باشین و از حل کردن پازل‌ها و باز شدن قفل حسابی لذت ببرین!

نویسنده
 
نویسنده
به این مقاله امتیاز دهید

آیا این پست برای شما مفید بود؟

امتیاز متوسط 4.3 / 5. تعداد: 413

اولین نفری باشید که رای میدهید.


در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

نظری ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. در صورت ثبت نشانی ایمیل به اشتباه ، نظر شما نمایش داده نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *